06 October 2006

TERRA...moja Zem

Raz jeden človek povedal:

Ľudia stratili kontakt so zemou, prestali sa jej dotýkať, prestali s ňou hovoriť vlastnými dlaňami a ona už nevie, čo nám má dať, aby nás uživila a aby nás liečila.

Tak dávno som neprechádzala rukou po jej vráskavom čele. Chýba mi. Nebola som pozbierať úrodu, nebola som natrhať bylinky na zimný čaj. Nebola som jej povedať, že mi je ťažko, aj že mi je nádherne, ako ešte nikdy.

Dnes som prešla poľom, bolo už po žatve. Už zostali len strnky a pár kvetov harmančeka. A zajtra už nemusí prísť. Ale ak mi bude ešte dopriate, zajtra pojdem a natrhám šípky na čaj a halúzky do adventného venca s tichým ďakujem na perách.

7 comments:

  1. Anonymous12:56 AM

    zabudli sme sa dotykat zeme i stromov
    zabudli sme sa divat na oblaky a hrat sa na to, co tam uvidime zabudli sme sa rozpravat s vetrom alebo len nechat tiect dazd po licach...
    nech odplavi bolest...

    ReplyDelete
  2. Ľudia zabúdajú aj horšie - aj milovať, vieš?
    Aj tak je to presne kvôli tomu - stratili kontakt so zemou, so sebou a mezi sebou

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:23 PM

    Medenka, pripomenula si mi jeden uzasny zazitok. Spojenie so zemou na smene vsetkych bytosti. Tak ti o tom niekedy porozpravam.
    rdb

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:09 AM

    krásne spojenie...

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:41 PM

    Pekne Medenka... Zem... Brnkla si na spravnu strunu :)

    ReplyDelete
  6. tak nejak sa ma dotkla zima

    ReplyDelete
  7. Nádherná myšlienka. Skutočne jasám.
    Ave(n)Terra ;)

    ReplyDelete